وان پرورش زالو

وان پرورش زالو، پرورش ماهی و نیز وان پرورش میگو نمونه‌هایی از متعدد وان پلاستیکی یا وان پلی اتیلن هستند که به دلیل نوع مواد به کار رفته در آن‌ها و نیز رعایت کامل اصول بهداشتی بسیار مورد توجه پرورش‌دهندگان زالو و آبزیان می‌باشد.

ما پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان " 5 ویژگی وان پرورش ماهی و وان پرورش میگو " به بررسی ویژگی‌های مورد نیاز برای یک وان پلاستیکی پرورش ماهی و میگو پرداختیم و 5 ویژگی را به عنوان مهم‌ترین مزایای وان پلاستیکی (وان پلی اتیلن) پرورش این گونه از آبزیان ذکر نمودیم.

همچنین در مقاله‌ای تحت عنوان " 2 توصیه مهم در استفاده از وان پلاستیکی " به بررسی دقیق برخی از مهم‌ترین مزایای وان پلاستیکی پرداختیم و در آن کاربردهای متعدد وان پلی اتیلن را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که در مقاله مذکور نیز اشاره شده است، یکی از کاربردهای وان پلاستیکی، در حوزه شیلات مثل تولید، نگهداری و پروش زالو، ماهی، میگو و... در مجموعه‌های تولید و یا در مراکز فروش آبزیان می‌باشد.
برای آشنایی با ویژگی‌هایی که باعث شده است تا استفاده از وان پلی اتیلن در حوزه شیلات به نسبت قبل پیشرفت چشمگیری داشته باشد و اقبال فعالان این حوزه روز به روز بیشتر گردد، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله " 2 توصیه مهم در استفاده از وان پلاستیکی " بیندازید.

در این مقاله قصد داریم تا استفاده از وان پلاستیکی را به عنوان وان پرورش زالو بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و به بیان برخی نکات در این خصوص بپردازیم.

 

2 نکته کلیدی در خصوص وان پرورش زالو

در خصوص پرورش زالو و انتخاب وان پلاستیکی مناسب نیاز است تا به بیان 2 نکته مهم و کلیدی در خصوص وان مناسب بپردازیم که هر پرورش دهنده‌ای بایستی به آن توجه داشته باشد.

 

وان پلاستیکی

 

نکته اول : انتخاب ظرفیت مناسب

در هنگام انتخاب و خرید وان پرورش زالو، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که با توجه به حساسیت پرورش زالو، به طور میانگین به ازای هر 40 تا 50 عدد زالو نیاز به حدود 10 لیتر آب است. یعنی شما اگر قصد داشته باشید که حدود 1000 زالو را پرورش دهید، نیازمند 10 هزار لیتر آب هستید.

بر این اساس شما بایستی هنگام انتخاب وان پرورش زالو، به طور دقیق از این نکته مطلع باشید که قرار است در هر وان چه تعداد زالو قرار دهید و سپس از نظر ظرفیت وان مناسبی را انتخاب کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به سن زالوها، میزان آب مورد نیاز برای تعداد مشخصی از زالوها نیز افزایش می‌یابد بنابراین شما باید به طور دقیق و بر اساس سن زالوها نسبت به انتخاب وان اقدام نمایید.

 

نکته دوم : نوع مواد استفاده شده در تولید وان

یکی از نکات بسیار مهم در پرورش زالو، توجه به این نکته است که برخی موارد باعث تلف شدن زالوها می‌شود. یکی از این موارد بوی عطر و اودکلن (ادکلن) و نیز برخی بوهای دیگر است که چنانچه با آبی که زالوها در آن قرار دارند ادغام شوند و یا در فضایی که زالوها قرار دارند پخش شود، احتمال تلفات زالوها بسیار زیاد خواهد بود.

بر این اساس برخی از وان های پلاستیکی که به عنوان وان پرورش زالو تولید می‌گردد، به دلیل وجود مواد نامرغوب بوهایی را از خود ساطع می‌کنند که می‌تواند به زالوها آسیب جدی برساند. بر همین اساس در هنگام انتخاب وان پلی اتیلنی، حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

با توجه به سابقه طولانی و درخشان مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا در عرضه ی محصولات پلیمری، کارشناسان این مجموعه به طور کامل از این نکات مطلع هستند و به طور دقیق نیازها و حساسیت‌های هر حوزه را به خوبی می‌دانند.

چنانچه در این خصوص نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌تواند با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

 

مزایای وان پلی اتیلنی پرورش زالو

مزایایی که برای وان پلی اتیلنی پرورش زالو می‌توانیم نام ببریم، در واقع همان مزیت‌هایی است که پیش‌تر در مقاله " 2 توصیه مهم در استفاده از وان پلاستیکی " برای وان پلی اتیلنی پرورش ماهی و میگو مورد برسی قرار داده‌ایم. اما به جهت آشنایی شما با این مزیت‌ها، به صورت خلاصه اشاره‌ای کوتاه به آن‌ها خواهیم داشت و پیشنهاد می‌کنیم که جهت اطلاع و مطالعه کامل این مزایا، به مقاله مذکور نگاهی بیندازید.

 

وان پلی اتیلن

بهداشتی بودن

همان‌طور که اشاره شد، بهداشتی بودن محیطی که زالو در آن پرورش می‌یابد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بهداشتی بودن وان از نظر نوع مواد به کار رفته در تولید آن و نیز سهولت نظافت کامل آن، یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی پرورش‌دهندگان آبزیان خوراکی و زینتی است. وان پلی اتیلنی این نیاز پرورش‌دهندگان را به خوبی پاسخ داده است.

مقرون‌به‌صرفه بودن

در یک مقایسه ساده میان وان پلی اتیلن و برخی از وان هایی که برای پرورش زالو مورد استفاده قرار می‌گیرند و از نظر کیفیت نزدیک به وان های پلاستیکی هستند، به روشنی مشخص است که وان پلی اتیلنی از نظر قیمت، بهترین گزینه جهت استفاده به عنوان وان پرورش زالو می‌باشد.

مقاومت بالا

در مقایسه با وان های فایبرگلاس و برخی دیگر از وان ها، وان های پلی اتیلنی پرورش زالو، در مقابل ضرباتی که به آن‌ها وارد می‌شود و از نظر خوردگی، دارای مقاومت بالاتری هستند.

 

قابلیت حفظ دمای آب به مدت طولانی

در پرورش زالو، دمای آب یکی از نکات بسیار مهم و با اهمیت به شمار می‌آید. از این رو برخی از وان های مورد استفاده، به فراخور فصول سال و نیز دمای محیط، خیلی سریع دمای آب را تغییر می‌دهند. یکی از ویژگی‌های کلیدی وان های پلی اتیلنی قابلیت حفظ دمای آب به مدت طولانی می‌باشد.

 

دلیل پنجم : قابلیت سازگاری

برخی مواقع نیاز است تا مواد بهداشتی و خوراکی متعددی درون وان پرورش زالو ریخته شود. همچنین ممکن است به فراخور فصول سال، از انواع آب با دماهای مختلف استفاده شود. در چنین شرایطی نیاز است تا وان قابلیت سازگاری با مواد و نیز دماهای گوناگون آب را داشته باشد. یعنی اینکه وان نه بر روی مواد اثر بگذارد و نه اینکه نسبت به مواد و دمای آب واکنش خاصی نشان دهد.

بر این اساس و با توجه به قابلیت سازگاری بالای وان های پلی اتیلنی، می‌توان بر روی این مدل از وان ها به عنوان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت وان پرورش زالو حساب ویژه‌ای باز کرد.

در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص وان پرورش زالو بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در خصوص وان پرورش زالو، وان پلاستیکی و وان پلی اتیلنی سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.