مخزن آب مکعبی

زمانی که نیاز به استفاده از مخازن آب دارید، اما به دلیل محدودیت فضا نمی‌توانید از بسیاری مخازن موجود در بازار استفاده کنید، تنها و البته بهترین گزینه پیش روی شما، مخزن مکعبی پلی اتیلنی (مخزن آب مکعبی) می‌باشد.

مخزن مکعبی پلاستیکی به دلیل باریک بودن، به slimline tank معروف است، یعنی مخزن یا تانکر باریک. مخزن مکعبی پلی اتیلنی به دلیل اینکه به راحتی می‌توان از محیط‌های مختلف عبور داد، با عناوین دیگری مثل مخزن آسانرو یا مخزن کتابی نیز شناخته می‌شوند.

از آنجایی که مخزن آب مکعبی پلاستیکی در انواع افقی و عمودی تولید می‌گردند، به ویژه برای مکان‌هایی که از نظر عرض یا ارتفاع با محدودیت مواجه هستند، گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید.

مخزن آب مکعبی یا مخزن آسانرو، به دلیل شکل ظاهری که دارند، می‌توانند برای مصارف گوناگون مورد استفاده مصرف‌کنندگان قرار گیرند. البته مخزن مکعبی پلاستیکی یا مخزن کتابی، به دلیل نوع طراحی و ساخت، در قیاس با سایر مخازن عمودی و افقی پلی اتیلنی موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار است. عمدتاً دلیل این بالا بودن قیمت استفاده از مواد اولیه بیشتر در تولید آن می‌باشد.

با توجه به قیمت بالای مخزن آب مکعبی یا مخزن آسانرو، تنها زمانی نسبت به تهیه این مخازن اقدام نمایید که با محدودیت فضا در مکانی که قرار است مخزن نصب شود مواجه هستید و تنها راه حل استفاده از مخزن آب مکعبی باشد، در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود از سایر مخازن پلی اتیلنی استفاده نمایید.

 

 

انواع مخزن مکعبی پلاستیکی

مخزن آب مکعبی یا مخزن آسانرو به طور کلی دارای دو مدل است:

مخزن مکعبی افقی

زمانی که قصد دارید تا به دلیل کمبود فضا از مخزن مکعبی پلاستیکی استفاده کنید، چنانچه در محل نصب با مشکل ارتفاع مواجه هستید، مخزن مکعبی افقی بهترین گزینه و انتخاب برای شما خواهد بود.

مخزن آب مکعبی 

 

مخزن مکعبی عمودی

مخزن مکعبی عمودی که به آن مخزن مکعبی ایستاده یا مخزن کتابی نیز گفته می‌شود، مناسب مکان‌هایی هستند که از نظر عرض دارای محدودیت هستند. دلیل اینکه به این مخازن مخزن کتابی نیز گفته می‌شود، به خاطر باریک و نیز ارتفاع داشتن آن می‌باشد.

مخزن آب مکعبی 

 

  

موارد کاربرد مخزن مکعبی پلی اتیلنی:

مخزن مکعبی پلی اتیلنی (مخزن مکعبی پلاستیکی) مشابه سایر مخازن پلاستیکی به دلیل نوع مواد اولیه‌ای که در تولید آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربردهای متفاوتی دارد. مهم‌ترین موارد کاربرد مخزن مکعبی پلاستیکی یا مخزن آسانرو را می‌توان چنین نام برد:

• استفاده جهت ذخیره سازی آب شرب

• استفاده به عنوان مخازن ذخیره آب آتش‌نشانی

• استفاده در صنایع شیمیایی و دارویی 

• استفاده در صنایع کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع دامپروری

 

مهم‌ترین مزایای مخزن مکعبی:

مخزن مکعبی پلاستیکی، مخزن کتابی و یا مخزن آسانرو، مشابه سایر مخازن پلی اتیلنی دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی هستند. ما پیش‌تر در مقالات متعددی به بررسی و بیان ویژگی‌های مخازن پلی اتیلنی پرداخته‌ایم که شما می‌توانید جهت آشنایی با این ویژگی‌ها، نگاهی به مقالات زیر بیندازید.

مخزن آب ضد جلبک

مخزن آب آنتی باکتریال

10 ویژگی مهم در تانکر آب پلاستیکی

منبع آب پلاستیکی صدرا پلیمر اسپادانا

تانکر پلاستیکی سه لایه صدرا پلیمر اسپادانا

4 سوال مهم در خصوص تانکر آب پلی اتیلن

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به بخش آرشیو مقالات، مطالب بیشتری را در خصوص مخازن پلی اتیلنی مطالعه نمایید.

اما اگر بخواهیم به صورت مختصر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مخازن پلاستیکی را در قالب مخزن مکعبی پلی اتیلنی نام ببریم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

• به دلیل نوع طرح و ساختاری که دارند، فضای کمی را  اشغال می‌کنند و با توجه به نوع افقی یا عمودی آن، بسیار مناسب مکان‌هایی با فضای کم هستند.

• ضد بو و ضد جلبک بودن تمامی مدل‌ها

• جابه جایی و حمل و نقل آسان

• یکپارچگی بدنه و عدم وجود هر گونه درز

• استفاده از درب مشکی در آن به جهت جلوگیری از نفوذ نور خورشید به درون مخزن

• برخورداری از سوپاپ اطمینان (ونت)

• حک شدن تاریخ تولید و لیتراژ بر روی بدنه مخزن

 

 

مخزن مکعبی صدرا پلیمر اسپادانا

مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا، به عنوان یکی از فعالان در حوزه صنعت محصولات پلیمری، در کنار سایر مخازن پلی اتیلنی که به بازار عرضه می‌نماید، در پاسخ به نیاز مشتریان خود، به عنوان تنها دارنده‌ی قالب‌های کاملاً استیل برای مخازن آب پلی اتیلن، مخزن مکعبی یا مخزن آسانرو (مخزن کتابی) را نیز در ظرفیت‌های 90 تا 3000 لیتر روانه بازار نموده است.

 مخزن آب مکعبی

تمامی مخازن پلی اتیلنی عرضه شده توسط مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا، از مواد اولیه‌ی کاملاً بهداشتی (food grade) و به صورت شفاف ، دولایه، سه لایه، چهار لایه، و هم چنین مخازن فوم دار و سوپر فوم که تا 60 درصد ذخیره‌ی آب را از یخ زدگی و گرم شدن عایق نگه می‌دارند، ساخته می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی با مخازن فوم دار، نگاهی به مقاله " پرمصرف‌ترین مخازن فوم دار " بیندازید.

مخزن مکعبی یا آسانرو صدرا پلیمر اسپادانا، مشابه تمامی مخازن عرضه شده این مجموعه از گارانتی 101 ماهه و 600 ماه (50 سال) خدمات پس فروش برخوردار است.

پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی کامل با گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات پلیمری صدرا پلیمر اسپادانا، نگاهی به مقاله " منبع آب پلاستیکی صدرا پلیمر اسپادانا" بیندازید

 

 

در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص مخزن مکعبی بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در خصوص مخزن مکعبی، مخزن آسانرو و یا مخزن کتابی سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.