قیمت مخزن پلی اتیلن

بارها مشتریان صدرا پلیمر اسپادانا با کارشناسان این مجموعه تماس می‌گیرند و قیمت مخزن پلی اتیلن را می‌پرسند. در خصوص قیمت‌ها سؤالاتی را مطرح می‌کنند و این سؤال برای آن‌ها ایجاد می‌شود که دلیل تفاوت قیمت منبع آب پلاستیکی یک مجموعه با مجموعه دیگر در چیست و خیلی مواقع هم این سؤال وجود دارد که قیمت مخزن پلی اتیلن و یا قیمت تانکر آب پلاستیکی بر اساس چه معیارهایی برآورد و محاسبه می‌شود.

ما به دفعات به این مسئله اشاره کرده‌ایم هنگامی که صحبت از تانکر آب پلاستیکی و یا منبع آب پلاستیکی به میان می‌آید، منظور همان مخزن پلی اتیلن است.

 

در این مقاله قصد داریم در خصوص قیمت مخزن پلی اتیلن (قیمت تانکر آب پلاستیکی) نکاتی را با شما عزیزان در میان بگذاریم تا شما به خوبی در جریان نحوه محاسبه قیمت این مخازن قرار بگیرید. با ما همراه باشید.

 

ما پیش‌تر در مقالات " منبع آب پلاستیکی صدرا پلیمر اسپادانا " و " 3 حقیقت مهم در خصوص منبع آب پلی اتیلن " نکاتی را در خصوص مخزن یا منبع پلی اتیلن به طور مفصل بیان کرده‌ایم و در این مقالات به بیان برخی از ویژگی‌های مخازن پلی اتیلن پرداخته‌ایم. در این مقالات به وضوح قابل مشاهده است که دلیل اختلاف قیمت این مخازن با سایر مخازن در چیست. پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی با برخی از ویژگی‌های این مخازن، نگاهی به مقالات مذکور بیندازید.

 

عوامل مؤثر در قیمت مخزن پلی اتیلن

در خصوص اینکه چه عواملی در تعیین قیمت مخزن پلی اتیلن یا قیمت تانکر آب پلاستیکی مؤثر است، می‌توان گفت که عوامل متعددی وجود دارد که بیان تمامی آن‌ها باعث طولانی شدن این مبحث و نیز ممکن است خارج از تحمل خواننده محترم باشد. بر این اساس ما قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت‌گذاری مخازن پلی اتیلن نقش دارند را به صورت مختصر با شما در میان بگذاریم.

 

مواد اولیه 

شاید اولین و مهم‌ترین دلیلی که می‌شود از آن به عنوان عامل اثر گذار بر روی قیمت تانکر آب پلاستیکی نام برد، نوع مواد اولیه‌ای است که برای تولید مخازن به کار برده می‌شود. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان وجود دارند که به دلیل اینکه قیمت منبع آب پلاستیکی را پایین بیاورند، از مواد بی‌کیفیت و حتی بازیافتی استفاده می‌کنند.

برای گرفتار نشدن در دام چنین تولیدکنندگانی، توصیه می‌شود که مخازن مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان معتبر تهیه بفرمایید.

شاید این سؤال پیش بیاید که ما چگونه تشخیص دهیم یک مجموعه معتبر هست یا خیر. برای یافتن پاسخ این سؤال، توصیه می‌کنیم نگاهی به مقاله " منبع آب پلاستیکی صدرا پلیمر اسپادانا " بیندازید. 

 

ظرفیت و سایز مخازن

میزان ظرفیت و اندازه مخزن پلی اتیلن و اینکه چند لیتر گنجایش دارد، عامل دیگری است که بر قیمت مخازن اثرگذار است. طبیعتاً هر اندازه که ظرفیت مخازن پلی اتیلن بالا باشد، مواد بیشتری در تولید آن‌ها به کار رفته و همین امر قیمت منبع آب پلاستیکی را افزایش خواهد داد./p>

البته هستند مجموعه‌هایی که ظرفیت مخازن تولید شده آن‌ها، کمتر از ظرفیت واقعی است.  مثلاً مخازن 1000 لیتری آن‌ها دارای ظرفیت 800 یا 850 لیتر است، اما به اسم مخزن 1000 لیتری آن را به بازار ارائه می‌کنند و این عاملی است که برخی از مشتریان فریب این افراد را می‌خورند و فکر می‌کنند مخازن این تولیدکنندگان ارزان‌تر است.

 

تعداد لایه

ما پیش‌تر در خصوص اینکه مخزن پلی اتیلن از نظر تعداد لایه ها دارای انواع متعددی است، در مقاله " چرا مخزن پلی اتیلن " و در بخش مخازن پلی اتیلن از نظر تنوع ساخت، نکاتی را بیان کرده‌ایم که جهت آشنایی به این موضوع می توانید نگاهی به مقاله مذکور بیندازید. طبیعتاً تعداد لایه‌ها بر قیمت نهایی مخازن تأثیر می‌گذارند.

 

شکل و مدل ساخت

ما پیش‌تر در مقاله "مخازن عمودی" به معرفی انواع مخازن پلی اتیلن از نظر شکل و مدل ساخت پرداختیم. در تولید مخازن پلی اتیلن، شکل و مدل ساخت این مخازن بر روی قیمت آن‌ها اثر می گذارد. حتی در برخی مواقع ممکن است مشتری نیاز به مخازنی با شکل و مدلی اختصاصی داشته باشد که این مسئله نیز بر قیمت آن تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 

قیمت مخزن پلی اتیلن

 

رنگ مخازن

همان‌طور که در مقاله  " 3 حقیقت مهم در خصوص منبع آب پلی اتیلن " اشاره شده است، مخازن پلی اتیلن هم دارای رنگ سیاه و هم سفید هستند که هر یک دارای مصارف خاصی هستند. نوع رنگ مخزن نیز می‌تواند عاملی برای اثر گذاری بر روی قیمت منبع آب پلاستیکی باشد.

 

نوع خرید

مجموعه‌های تولیدکننده مخازن پلی اتیلنی، این شرایط را فراهم نموده‌اند تا خریدارانی که تعداد بیشتری از محصولات آن‌ها را خرید نمایند، تخفیف‌های ویژه‌ای دریافت نمایند. به اصطلاح تخفیف خرید عمده به آن‌ها بدهند. بر این اساس نوع خرید و اینکه خرید به صورت عمده باشد و یا به صورت تکی، می‌تواند تا حد زیادی بر روی قیمت تمام شده تأثیر بگذارد.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از نکات مهمی که می‌بایست در هنگام خرید مخزن یا منبع آب پلاستیکی به دقت به آن توجه شود، گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی است. بسیاری از محصولات موجود در بازار، هر چند مدعی وجود گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، اما در عمل گارانتی و خدمات پس از فروش آن‌ها غیر واقعی می‌باشد.

 

قیمت مخزن پلی اتیلن

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی، یکی دیگر از مواردی است که ممکن است بر روی قیمت تانکر آب پلاستیکی (مخزن پلی اتیلن) تأثیر بگذارد.

 

نکته جالب توجه در خصوص مخازن پلی اتیلنی که توسط صدرا پلیمر اسپادانا عرضه می گردد این است که تمامی این محصولات دارای 101 ماه گارانتی 600 ماه (50 سال) خدمات پس از فروش هستند.

این در حالی است که سیاست مدیران صدرا پلیمر اسپادانا بر این است که گارانتی و خدمات پس از فروش هیچ افزایش قیمتی را بر روی محصولات ایجاد ننماید، زیرا گارانتی و خدمات پس از فروش، از ویژگی های بنیادی محصولات پلیمری این مجموعه می باشد.

  

استانداردهای صنعتی و بهداشتی

در تولید مخزن پلی اتیلن، رعایت استاندارهای صنعتی و بهداشتی، مستلزم صرف هزینه‌هایی در تولید است. طبیعتاً رعایت این استاندارها که در تمامی مجموعه‌های تولیدکننده معتبر، با دقت و وسواس فراوان رعایت می‌گردد، می‌تواند بر روی قیمت محصولات اثرگذار باشد.

متأسفانه برخی از مخازن پلی اتیلن موجود در بازار، به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم صنعتی و بهداشتی در تولید آن‌ها، دارای قیمت به مراتب پایین تری هستند و این امر باعث فریب خوردن مشتری می‌شود.

  

2 نکته کلیدی

در پایان نیاز است تا به 2 نکته مهم و کلیدی اشاره کنیم :

نکته اول : این اطمینان را به شما می‌دهیم که قیمت محصولات مجموعه‌های معتبر تولیدکننده و عرضه کننده پلیمری، اختلافات کمی با یکدیگر دارند و اختلاف قیمت آن‌ها نه به دلیل کیفیت پایین یکی و کیفیت بالای دیگری، بلکه به دلیل بازار رقابتی می‌باشد. هر چند ممکن است در برخی آیتم‌ها، تفاوت‌های اندکی در کیفیت نیز وجود داشته باشد.

نکته دوم : زمانی که در بازار با تفاوت قیمت زیادی میان محصولات پلیمری دو یا چند برند مواجه شدید، مقداری به کیفیت محصولات شک کنید، زیرا ممکن است این تفاوت قیمت‌ها به خاطر مواردی باشد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد.

 

امیدواریم با نکاتی که در این مقاله بیان شد، پاسخ درخوری را به سؤالات شما عزیزان داده باشیم. چنانچه در خصوص قیمت مخزن پلی اتیلن سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.