برخی مواقع نیاز است تا برای مصارف گوناگون، حجم مشخصی از آب را ذخیره کنیم. در چنین شرایطی نیاز است تا با توجه حجم و نیز نوع مصرف آب از مخازن مختلفی استفاده کنیم؛ مخازنی مثل مخزن گالوانیزه، مخزن فلزی، مخزن آب پلی اتیلن و یا مخزن پلاستیکی. اما سوالی که در این میان ممکن است برای ما مطرح شود این است که برای ذخیره سازی آب، مخزن آب فلزی بهتر است یا مخزن پلاستیکی؟

ما پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان " تفاوت مخزن پلی اتیلن با مخزن فلزی " جهت پاسخ به این پرسش، به بیان برخی نکات پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با این نکات، نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

اما در مقاله حاضر قصد داریم تا به جهت آشنایی بیشتر شما با این تفاوت‌ها میان مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...) و مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن)، بر اساس برخی موارد به قیاس این مخازن بپردازیم تا شما بتوانید در صورت نیاز به چنین مخازنی، تصمیم بهتری را اتخاذ نمایید.

 

مخزن آب فلزی بهتر است یا مخزن پلاستیکی؟

اما پیش از اینکه بخواهیم به مقایسه مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...) و مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) بپردازیم، نیاز است پاسخی هر چند کلی به این پرسش بدهیم که مخزن آب فلزی بهتر است یا پلاستیکی؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز در مقاله " تفاوت مخزن پلی اتیلن با مخزن فلزی " به این موضوع پرداختیم، پاسخ به چنین سوالی هنگامی مقدور است که اولاً نیاز خود را به طور دقیق بدانیم و ثانیاً با مزایا و ویژگی‌های هر یک از مخازن به طور کامل آشنا باشیم.

از این رو سعی خواهیم نمود جهت ارائه اطلاعاتی بیشتر، در این مقاله مقایسه‌هایی هر چند مختصر اما مفید را در خصوص مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...) و مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) انجام دهیم.

وجود برخی مزایا در مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) در قیاس با  مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...)، باعث گردیده است تا برخی‌ها مخازن پلی اتیلن را بر مخازن فلزی ترجیح دهند که در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم نمود.

 

 

اما واقعیت این است که برشمردنِ صرفِ برخی مزایا و ویژگی‌های مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) به عنوان موارد برتری این قبیل مخازن نسبت به مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...)، شاید مورد تایید برخی از مصرف‌کنندگان مخازن فلزی نباشد. از این رو نیاز است تا اطلاعات جامع‌تری را نسبت به مخازن پلی اتیلن ارائه نماییم.

ما پیش‌تر در مقالات متعددی به تشریح کامل مهم‌ترین مزیت‌های مخازن آب پلی اتیلن ( مخازن پلی اتیلن ) پرداخته‌ایم که مطالعه آن‌ها می‌تواند دیدِ بهتری را از این مخازن به شما ارائه نماید. در ادامه لینک 2 مورد از مقالات پربازدید در این خصوص را قرار داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر گونه بررسی میان مخازن پلاستیکی و فلزی، حتماً نگاهی به آن‌ها بیندازید.

 

اما در ادامه قصد داریم تا با ارائه‌ی برخی اطلاعات در خصوص مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...) و مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن)، مقایسه‌ای کلی میان این مخازن داشته باشیم.

 

 

2 ویژگی برجسته مخزن پلی اتیلن (مخزن پلاستیکی)

همان‌طور که در جدول بالا مشخص است، چنانچه بخواهیم بدون تعصب و جانب‌داری به مقایسه مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...) و مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) بپردازیم، بدون ترید کفه ترازو به نفع مخازن پلی اتیلن خواهد بود. اما فارغ از تمامی ویژگی‌ها و مزایایی که مخازن پلی اتیلن دارند، 2 ویژگی منحصر به فرد در  آن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود تا برتری این مخازن نسبت به مخازن فلزی 2 چندان گردد، این ویژگی‌ها که در جدول فوق به آن‌ها نیز اشاره گردید، وجود گارانتی و نیز تاییدیه بهداشت و داشتن نشان سیب سلامت است.

ما پیش‌تر در این خصوص در مقالات متعددی به بیان مطالب و نکاتی پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز اطلاع از شرایط 101 ماه گارانتی مخازن پلی اتیلن و نیز 600 ماه، یعنی 50 سال خدمات پس از فروش مخازن صدرا پلیمر اسپادانا، بر روی لینک مقالات زیر کلیک نمایید.

منبع آب پلاستیکی صدرا پلیمر اسپادانا

تانکر پلاستیکی سه لایه صدرا پلیمر اسپادانا

 

در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص تفاوت مخزن فلزی (مخزن گالوانیزه و ...) و مخزن پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در خصوص این مخازن سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.