مخزن سمپاش پلی اتیلن ، استیل و گالوانیزه ، از رایج‌ترین مخازنی هستند که جهت سمپاشی مزارع کشاورزی و باغات، با کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما با بررسی دقیق می‌توان متوجه این واقعیت شد که از میان مخازن اشاره شده ، مخزن سمپاش پلی اتیلن که با نام‌های دیگری مثل مخزن سمپاش پلاستیکی و تانکر سمپاش نیز شناخته می‌شوند، به دلیل برخی ویژگی‌های موجود در آن‌ها، بیشتر مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
مخزن سمپاش پلی اتیلن (تانکر سمپاش پلاستیکی)، به دلیل نوع مواد به کار رفته در تولید آن، در قیاس با سایر مخازن سمپاش (استیل، گالوانیزه و ... ) این قابلیت را دارد تا در طرح‌ها و شکل‌های متعددی تولید گردد که همین امر باعث شده است تا برای استفاده‌کنندگان هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

ویژگی های مخزن سمپاش پلی اتیلن 

همان‌طور که اشاره شد، تانکر سمپاش پلاستیکی (مخزن سمپاش پلی اتیلن) به عنوان یکی از پرکاربردترین مخازن سمپاش، تولید شده از پلیمر بسیار مرغوب است که بیشترین کاربرد آن‌ها، استفاده به جهت سمپاشی مزارع و باغات کشاورزی است.
شاید اگر بخواهیم اشاره‌ای کوتاه به دلایل محبوبیت مخزن سمپاش پلی اتیلن داشته باشیم، بتوان به زمانی برگشت که حجم عمده سمپاشی ها با مخازنی صورت می‌گرفت که افراد می‌بایست آن‌ها را بر روی دوش خود حمل کنند. در چنین شرایطی فارغ از وزنی که به دلیل میزان محلولی که درون مخازن ریخته میشد، وزن خود مخازن نیز مشکلی بود که استفاده‌کنندگان با آن مواجه بودند.
از همین رو به مرور زمان و با توجه به وجود برخی قابلیت‌ها و نیز ویژگی‌های موجود در تانکر سمپاش پلاستیکی، باعث شد تا به مرور زمان این مخازن جایگزین مخازن دیگر گردد.

سبک بودن ، قیمت مناسب ، مقاومت بالا در برابر سیالات شیمیایی ، ابعاد و طرح‌های مختلف ، ظرفیت‌های متنوع و نیز کیفیت بالا در قیاس با قیمت و مخازن مشابه، از مهم‌ترین دلایلی بود که باعث گردید تا استفاده‌کنندگان از مخازن سمپاش، به مخزن سمپاش پلی اتیلن اقبال ویژه‌ای را نشان دهند.
همان‌طور که در بخش انواع مخزن سمپاش پلی اتیلن نیز اشاره شده است، مخزن سمپاش پلاستیکی این قابلیت را دارد تا جهت مصارف گوناگون، با روش‌های متعددی مثل دستی، شارژی و موتوری قابل استفاده هستند مورد استفاده قرار گیرد. وجود چنین تنوعی در مخازن سمپاش پلیمری باعث شده است تا استفاده از این محصولات به شکل قابل‌توجهی افزایش بیابد.
اگر بخواهیم در یک دسته‌بندی کلی، اشاره‌ای به مهم‌ترین ویژگی‌های مخازن سمپاش پلی اتیلنی داشته باشیم، می‌توان موارد زیر را برشمرد. البته لازم به ذکر است که ویژگی‌های ارائه شده در ادامه، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در مخازن سمپاش پلی اتیلن صدرا پلیمر اسپادانا وجود دارد.

 

  • حمل و جابجایی راحت به دلیل سبک بودن
  • سهولت در نصب انواع اتصالات
  • قیمت مناسب نسبت به مخازن مشابه
  • امکان نگهداری و مقاومت بالا در برابر سیالات شیمیایی و اسیدی
  • دارای مقاومت بالا در برابر تابش اشعه UV
  • قابلیت استفاده در مناطق مختلف به دلیل سازگاری بالا در برابر تغییرات دمایی هوا و محیط
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تولید مخازن
  • امکان استفاده از مخازن به شیوه‌های سنتی و مدرن ( استفاده به صورت دستی ، استفاده بر روی انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی)
  • قابلیت استفاده جهت نگهداری سموم دفع آفات کشاورزی
  • برخورداری از نشان استاندارد و نیز پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو
  • و...

     

 

انواع مخزن سمپاش پلی اتیلن با پلاستیکی  

با توجه به گستردگی تنوع مخازن سمپاش پلی اتیلن، قطعاً دسته‌بندی آن‌ها از نظر نوع مدل و حتی نوع کاربری مقداری دشوار به نظر می‌رسد. اما اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن سایز ، ظرفیت ، طرح و ویژگی‌هایی این چنینی و تنها بر اساس نوع کاربری آن‌ها یک دسته‌بندی کلی ارائه نماییم، می‌توان انواع تانکر سمپاش پلاستیکی را به صورت زیر دسته‌بندی نمود :

  • سمپاش پلاستیکی (پلی اتیلن) موتوری - Plastic motor sprayer
  • سمپاش پلاستیکی (پلی اتیلن) تراکتوری - Tractor plastic sprayer
  • سمپاش پلاستیکی (پلی اتیلن) کمپرسی - Compress plastic sprayer
  • سمپاش پلاستیکی (پلی اتیلن) کشنده - Damaging plastic sprayer
  • سمپاش پلاستیکی (پلی اتیلن) تورولاینر و اتومایزر - Atomizer and turliner plastic sprayer

 

چند نکته مهم در خصوص مخزن سمپاش پلی اتیلن 

همان‌طور که در بخش انواع مخزن سمپاش پلی اتیلن نیز اشاره گردید، با توجه به انواع کاربری مخزن سمپاش پلاستیکی، نیاز است تا در هنگام تهیه نمودن مخزن مورد نیاز، از برخی نکات مطلع باشید تا بتوان انتخاب بهتری داشته باشید.

مقاومت بدنه مخزن 

یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص مخزن سمپاش پلی اتیلن (تانکر سمپاش پلاستیکی) باید مورد توجه خریداران قرار بگیرید، این واقعیت است که این مخازن عمدتاً برای مصارف کشاورزی (سمپاشی محصولات کشاورزی) می‌باشد. طبیعتاً بسته به نوع استفاده از آن (استفاده به صورت دستی یا استفاده بر روی انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی)، نیاز است تا از مقاومت بالایی برخوردار باشند.
اهمیت این مسئله، یعنی مقاومت بالای مخازن، به این دلیل است که چنانچه به هر دلیلی دچار شکستگی و یا نشت شوند، انتشار محتویات داخل مخزن (مواد شیمیایی) می‌تواند علاوه بر اینکه آسیب‌هایی را به محصولات بزند، خطراتی را نیز برای افرادی که در مجاورت آن هستند داشته باشد.

 

 

رنگ مخزن 

متاسفانه برخی مواقع و به دلیل سوءاستفاده برخی از فروشندگان مخازن، به اشتباه تصور می‌شود که رنگ مخزن سمپاش پلاستیکی در نوع کیفیت و نیز قیمت آن‌ها اثرگذار است. این در حالی است که چنین تصوری به هیچ وجه صحت ندارد و مجموعه‌های تولیدکننده بنا به سیاست‌های کاری خود از رنگ‌های متنوعی که غالباً یکی از رنگ‌های زرد ، آبی و یا سفید می‌باشد استفاده می‌کنند. حتی ممکن است در آینده رنگ‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت مخزن 

ما پیش‌تر در مقالات متعددی در خصوص قیمت انواع مخازن پلی اتیلن مطالبی را بیان کرده‌ و به این موضوع پرداخته‌ایم که قیمت‌های مخازن پلی اتیلن به چه عواملی بستگی دارد. همچنین در مقاله‌ای تحت عنوان " منبع آب پلاستیکی صدرا پلیمر اسپادانا " به موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش پرداخته و اشاره کردیم که برخی از تولیدکنندگانِ معتبر، برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش قرار می‌دهند. به عنوان نمونه در مقاله مذکور اشاره شد که محصولات پلیمری چند لایه مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا دارای 101 ماه گارانتی و 50 سال (600 ماه) خدمات پس از فروش است.

متاسفانه برخی از فروشندگان ممکن است از این مسئله ( وجود گارانتی و خدمات پس از فروش ) سوءاستفاده کرده و مخازن را گران‌تر بفروشند، این در حالی است که مجموعه‌های معتبری مثل صدرا پلیمر اسپادانا، هیچ وجه اضافه‌ای را بابت گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات خود دریافت نمی‌کند.

توصیه ما به شما این است که هنگام خرید هر گونه مخزن پلی اتیلن، خواه مخازن آب باشد و خواه مخازن سمپاش و یا هر مخزن دیگری، حتماً از مجموعه‌های معتبر خرید نمایید تا علاوه بر اینکه از گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات بهره‌مند شوید، هیچ هزینه اضافی را نیز پرداخت ننمایید.

در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص مخزن سمپاش پلی اتیلن (مخزن سمپاش پلاستیکی) بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در خصوص تانکر سمپاش پلاستیکی سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.