جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن

جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن یا جوشکاری تانکر پلاستیکی، شاید از منظر برخی‌ها که آشنایی کافی با مخازن پلی اتیلن ندارند، مقداری نامأنوس و عجیب باشد. هر زمان که صحبت از جوشکاری مخازن می‌شود، ممکن است این برداشت وجود داشته باشد که منظور تنها مخازن فلزی است. اما یک سوال در اینجا به وجود می‌آید و آن اینکه، اگر یک مخزن آب پلی اتیلنی دچار یک آسیب کوچک شود، باید آن را به طور کامل کنار گذاشت و به سراغ یک مخزن نو رفت؟

اگر پاسخ به این سوال مثبت باشد، باید گفت که مخازن پلی اتیلن یکبار مصرف هستند، در صورتی که به هیچ وجه چنین نیست.

این امکان وجود دارد که در صورت ایجاد روزنه‌های کوچک، ایجاد ترک و یا شکستگی‌هایی در مخزن آب پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) بتوان نسبت به ترمیم و تعمیر آن اقدام نمود. برای این کار نیاز است از جوشکاری مخزن پلی اتیلن استفاده کرد.

ذکر این نکته ضروری است که جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن (جوشکاری تانکر پلاستیکی) کار هر کسی نیست و به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد. شاید در ابتدای امر، این طور به نظر برسد که جوشکاری تانکر پلاستیکی بسیار ساده و راحت است، اما واقعیت چیزی غیر از این است.

شاید به جرئت بتوان گفت که مجموعه‌های متخصص جوشکاری مخزن پلی اتیلن در کشور به اندازه انگشتان 2 دست هم نرسد، هر چند ممکن است بسیاری خود را متخصص این حوزه بدانند.

 

شرایط جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن

همان‌طور که بیشتر شما عزیزان مطلع هستید، یکی از ویژگی‌های مخازن پلی اتیلن (تانکر پلاستیکی) عمر و دوام بالای آن‌ها است ، پس با این وجود، آیا اگر پاسخ به سوال بالا مثبت باشد، یعنی اینکه اگر یک مخزن دچار ترک خوردگی، سوراخ و یا شکستگی شد، قابل ترمیم نباشند، دیگر چطور می‌توان مدعی عمر و دوام بالای این مخازن شد.

البته ذکر این نکته ضروری است که جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن (جوشکاری تانکر پلاستیکی) بستگی موقعیت و محل شکستگی و نیز وسعت آن دارد. در برخی مواقع وسعت به حدی است که امکان ترمیم (جوشکاری) وجود ندارد.

البته ناگفته نماند که انتخاب و استفاده صحیح و اصولی از تانکر آب پلاستیکی یا به طور کلی مخازن پلی اتیلن، نیازمند نکاتی است که ما پیش‌تر در مقالاتی به این نکات پرداخته‌ایم. شما می‌توانید با جستجوی کلمه مورد نظر در وب سایت صدرا پلیمر اسپادانا، به مقالات متعددی دسترسی داشته باشید.

اما اگر بخواهیم در خصوص میزان عمر مفید تانکر آب پلی اتیلنی (تانکر آب پلاستیکی) در اینجا اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم، بایستی به این اشاره کرد که این مسئله به موارد متعددی بستگی دارد. مواردی چون:

• موادی که جهت ساخت تانکر آب استفاده شده است

• محل و مکانی که تانکر آب در آنجا مستقر می‌شود

• موقعیت قرارگیری تانکر آب از نظر ثابت بودن یا متحرک بودن( نصب بر روی ماشین و...)

• میزان و نوع تابش و تماس نور خوشید با تانکر آب

• شیوه‌های جابجایی تانکر آب

• شرایط آب و هوایی که تانکر آب در آن قرار دارد

• و...

همچنین پیشنهاد می‌کنیم با کلیک به روی هر یک از لینک‌های زیر، نگاهی به برخی مقالات که در این خصوص بیشترین بازدید را داشته‌اند بیندازید :

چرا مخزن پلی اتیلن

2 ویژگی مهم در تانکر پلاستیکی

5 نکته مهم برای انتخاب مخزن آب مناسب

4 سوال مهم در خصوص تانکر آب پلی اتیلن

3 حقیقت مهم در خصوص منبع آب پلی اتیلن

 

جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن یا چسب زدن؟

جوشکاری تانکر پلاستیکی

زمانی که یکی از محصولات پلیمری مورد استفاده (به ویژه مخازن آب) دچار مشکلاتی مثل سوراخ شدن، ترک خوردگی و یا شکستگی می‌شوند، در صورتی که مشکل آن‌ها مشکلی جدی نباشد، یعنی عمق و وسعت زیادی نداشته باشند، قطعاً به فکر ترمیم آن‌ها خواهیم افتاد. اما در این شرایط این سوال به وجود می‌آید که از چه روش‌هایی می‌توان نسبت به تعمیر و ترمیم آن‌ها اقدام نمود و کدام روش دوام و کیفیت بیشتری دارد.

برای پاسخ به چنین سوالاتی باید گفت که به طور کلی تانکر آب پلاستیکی (مخزن آب پلی اتیلن) را به 2 صورت می‌توان ترمیم و تعمیر نمود :

• از طریق چسب زدن

• از طریق جوشکاری (جوش پلاستیک)

یک واقعیت در خصوص ترمیم مخازن پلی اتیلنی وجود دارد و آن هم اینکه، استفاده از چسب تنها مناسب مخازن کوچک می‌باشد و به هیچ وجه جوابگوی مخازن بزرگ نخواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که حتی در صورتی که مخازن کوچک باشند، اما موقعیت شکستگی یا ترک خوردگی نامناسب باشد و یا وسعت آن بیش از حد باشد، امکان استفاده از چسب وجود ندارد. زیرا این امکان وجود دارد که پس از گذشت مدتی کوتاه، مخزن دوباره دچار نشت آب شود.

با توجه به توضیحاتی که بیان شد، می‌توان گفت که بدون شک بهترین روش ترمیم یا تعمیر مخزن آب پلی اتیلنی، استفاده از جوشکاری است، یعنی استفاده از جوش مخزن پلی اتیلن.

جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن و یا به طور کلی جوشکاری مخزن پلی اتیلن، از آنجایی که نیاز به ابزارهای ساده‌ای دارد، ممکن است این تصور را به وجود ‌آورد که از عهده هر فرد غیر متخصصی برمی‌آید، این در حالی است که انجام اصولی جوشکاری تانکر پلاستیکی نیازمند رعایت نکاتی است که نادیده گرفتن هر یک از آن‌ها، باعث می‌شود تا پس از مدت زمانی، مشکل دوباره به حالت اول برگردد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی کلی در خصوص جوشکاری مخزن پلی اتیلن با شما در میان بگذاریم. در مقالات بعدی تلاش خواهیم نمود تا ابتدا به برخی از سوالات موجود در خصوص ترمیم مخازن پلاستیکی پاسخ دهیم و سپس توضیحات مختصری را در خصوص فرایند و مراحل انجام جوشکاری تانکر پلاستیکی ( تانکر پلی اتیلن ) با شما در میان بگذاریم.

در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص جوشکاری مخزن آب پلی اتیلن ( جوشکاری تانکر پلاستیکی ) بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در خصوص جوشکاری مخزن پلی اتیلن سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.