پمپ آب جتی

بررسی ویژگی‌های پمپ آب خانگی یکی از موضوعاتی است که به دفعات در وب سایت مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا به آن پرداخته شده است. پمپ آب خانگی، پمپ‌هایی هستند که عمدتاً برای افزایش فشار آب درون منازل استفاده می‌شود. استفاده از چنین پمپ‌هایی مشکل افت فشار و حتی نرسیدن آب به برخی از طبقات را بر طرف می‌کند. پمپ آب جتی از متعدد پمپ‌های آب خانگی است که می‌توان از آن برای جبران افت فشار آب درون ساختمان استفاده نمود.

همان‌طور که اشاره شد، ما پیش‌تر در مقالاتی به بررسی انواع پمپ‌های آب و بیان ویژگی‌های آن‌ها پرداخته‌ایم که برای مشاهده هر یک از این مقالات می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک نمایید.
پمپ آب خانگی
شناخت انواع پمپ آب
3 ویژگی پمپ آب کم صدا
12 نکته مهم در خصوص پمپ آب خانگی
چگونگی انتخاب الکتروپمپ‌های زمینی و مستغرق


وضعیت پمپ آب جتی

در مقالات آموزشی پیشین به این اشاره نکته اشاره شد که بسیاری از مشتریان صدرا پلیمر اصفهان هنگامی که با کارشناسان این مجموعه تماس می‌گیرند تا در خصوص پمپ آب سوالات خود را مطرح نمایند، یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که پرسیده می‌شود این است که کم صدا ترین پمپ آب (پمپ آب کم صدا) کدام مدل یا برند است؟
متأسفانه به اشتباه و به دلیل تبلیغاتی که برخی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پمپ‌های آب در خصوص بی صدا بودن تعدادی از پمپ‌ها (مثل پمپ آب جتی، پمپ آب خورشیدی، پمپ آب بشقابی و...) انجام می‌دهند، مصرف کنندگان پمپ‌ آب را به اشتباه می‌اندازند.
نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که به کار بردن عبارت بی صدا برای پمپ آب، کاملاً اشتباه است و عرضه کنندگان و یا فروشندگانی که مدعی بی صدا بودن برخی از پمپ‌های آب می‌شوند، تنها قصد آن‌ها فریب خریداران است.

پمپ آب جتی

 

بدون شک اگر بخواهیم در خصوص میزان صدایی که پمپ‌های آب تولید می‌کنند، عبارت و واژه درستی را استفاده کنیم، بهتر این است از واژه عوام فریبانه پمپ آب بی صدا خودداری کرده و عبارت یا واژه پمپ آب کم صدا را به کار ببریم. وجود صدا در پمپ آب، بخشی از ماهیت وجودی آن‌هاست، خواه پمپ آب جتی باشد و یا هر نوع پمپ آب دیگر. زیرا به دلیل نوع عملکرد پمپ‌ها، ایجاد صدا در آن‌ها، بخش جدایی ناپذیر تمامی پمپ‌ها به شمار می‌آید. به بیانی می‌توان گفت که هر اندازه قدرت پمپ آب خانگی برای پمپاژ آب بالا باشد، به همان اندازه ممکن است باعث ایجاد صدا شود که البته این مسئله امری کاملاً طبیعی است.

یک نمونه پمپ آب جتی

پمپ آب جتی مدل AGA 1.00 M.L، یکی از مدل‌های پمپ آب جتی 1 اسب بخار است که به دلیل دماغه کشیده و نیز طراحی جتی آن، فشار پمپ به صورت چشمگیری بالا می‌رود. اما نکته قابل ذکر در خصوص این مدل از پمپ‌ها این است که آبدهی در آن‌ها کاهش می‌یابد.
مزیت این مدل از پمپ آب جتی در قیاس با دیگر پمپ‌ها ، عدم نیاز به هواگیری پس از هواگیری اولیه می‌باشد، ولی صدای نسبتاً بلندی دارد و اغلب در خانه‌هایی استفاده می‌گردد که دارای ارتفاع زیادی هستند. به عنوان مثال ساختمان 4 واحدی که در 5 طبقه می‌باشد.

 

ویژگی‌های پمپ آب جتی

ما پیش‌تر در برخی مقالات به بیان تفاوت‌های میان انواع پمپ‌های آب پرداخته‌ایم که شما می‌توانید با جستجوی عنوان پمپ مورد نظر در سایت مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا، به مطالعه آن‌ها بپردازید.
در ادامه قصد داریم تا با بررسی پمپ آب جتی، به بیان برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای این مدل از پمپ‌های آب بپردازیم.

ارتفاع و مقدار آبدهی پمپ آب جتی

پمپ آب جتی از نظر ارتفاع ( هد ) نسبت به برخی پمپ‌ها دارای برتری نسبی است، اما از نظر مقدار آبدهی ممکن است نسبت به همان پمپ‌ها در رتبه پایین‌تری قرار گیرد.

صدای پمپ آب جتی

پمپ آب جتی در قیاس با برخی مدل‌ها دارای صدای بیشتری است. وجود انژکتور در این مدل از پمپ‌ها، عامل اصلی بالا بودن صدای آن در قیاس با برخی از پمپ‌ها مثل پمپ آب بشقابی است. پمپ آب بشقابی به عنوان پمپ آب کم صدا شناخته می‌شود.

شرایط استفاده از پمپ آب جتی

برخی مواقع ممکن است منبع تأمین آب، دارای عمق باشد، مانند آب انبارها، چاه آب و ...، که در این شرایط پمپ آب جتی به نسبت برخی از پمپ‌های موجود در بازار، بیشتر مورد استقبال مصرف‌کنندگان خواهد بود.

 پمپ آب جتی

پاسخ به یک سوال

با توجه به وجود برخی ویژگی‌ها در پمپ‌های آب و نیز توضیحاتی که در خصوص پمپ آب جتی بیان شد، ممکن است این سوال پیش بیاید که کاربرد اصلی پمپ آب جتی چیست؟
در پاسخ باید گفت که این مدل پمپ آب همانند برخی دیگر از پمپ‌ها، در صنعت و نیز جهت مصارف خانگی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اما نکته‌ای که در خصوص پمپ آب جتی حائز اهمیت است و در واقع باعث برتری آن می‌شود، این است که در ساختمان‌هایی با ارتفاع و تعداد طبقات بیشتر و یا مکان‌هایی نظیر چاه‌ها یا آب انبارها که عمیق می‌باشند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
پمپ آب جتی در دو نوع کم عمق و عمیق و برای مصارف گوناگون تولید می‌گردند.


در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص پمپ آب جتی بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این خصوص سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان مجرب اصفهان صدرا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.