وان پرورش ماهی و میگو

وان پرورش ماهی و وان پرورش میگو یک نمونه از متعدد وان های پلاستیکی یا وان های پلی اتیلنی هستند که به دلیل نوع مواد به کار رفته در آن‌ها بسیار مورد توجه پرورش‌دهندگان آبزیان می‌باشد.

ما پیش‌تر در مقاله " 2 توصیه مهم در استفاده از وان پلاستیکی " به بررسی دقیق برخی از مهم‌ترین مزایای وان پلاستیکی پرداختیم و در آن مقاله به کاربردهای متعدد وان پلی اتیلنی پرداختیم. در این مقاله اشاره شد که یکی از کاربردهای وان پلاستیکی، در حوزه شیلات مثل تولید، نگهداری و پروش ماهی، میگو و... در مجموعه‌های تولید و یا در مراکز فروش آبزیان می‌باشد. همچنین به این مورد اشاره شد که از وان پلاستیکی می‌توان در حوزه تولید و پرورش آبزیان زینتی مثل انواع کوی و گلد فیش و... نیز استفاده نمود.

اگر بخواهیم دلایل اینکه چرا از وان پلی اتیلنی به عنوان وان پرورش ماهی و وان پرورش میگو استفاده می‌شود را بیان کنیم، نیاز است تا نگاهی به مقاله " 2 توصیه مهم در استفاده از وان پلاستیکی "  داشته باشیم. توصیه می‌کنیم جهت آشنایی با برخی از مزایای وان پلاستیکی یا وان پلی اتیلنی، نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

 

مزایای وان پلی اتیلنی پرورش ماهی و پرورش میگو

 وان پرورش ماهی و میگو

ممکن است این سؤال برای برخی پیش بیاید که چرا با وجود قدمت استفاده از وان های فایبرگلاس و حتی فلزی باید از وان های پلی اتیلنی برای پرورش ماهی و پرورش میگو استفاده نمود؟>

برای پاسخ به این سؤالات و سؤالاتی مشابه، نیاز است تا در ادامه چند مورد از مزایای وان پلی اتیلنی را بیان کنیم تا خود به روشنی دلیل استفاده از آن‌ها به عنوان وان پرورش ماهی و وان پرورش میگو را دریابید.

در بیان اهمیت استفاده از وان پلاستیکی به عنوان وان پرورش ماهی و میگو، می‌توان دلایل متعددی را بیان نمود، اما ما در ادامه تنها به چند مورد اشاره خواهیم نمود.

 

دلیل اول : بهداشتی بودن

بهداشتی بودن محیطی که آبزیان در آن پرورش می‌یابند از اهمیت بالایی برخوردار است. بهداشتی بودن وان از نظر نوع مواد به کار رفته در تولید آن و نیز سهولت نظافت کامل آن، یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی پرورش‌دهندگان آبزیان خوراکی و زینتی است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تولید محصولات پلی اتیلنی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، موضوع سلامت و مضر نبودن آن برای انسان و محیط زیست است. همین امر باعث می‌شود تا وان های پلی اتیلنی به دلیل رعایت نکات بهداشتی کامل در مواد به کار رفته و نیز مراحل تولید، به عنوان گزینه‌ای مهم مورد توجه پرورش‌دهندگان آبزیان خوراکی و زینتی قرار گیرد. 

همچنین به دلیل لطیف و صیقلی بودن ساختار و جنس وان پلاستیکی، نظافت آن در مقایسه با سایر وان های موجود، بسیار راحت و سریع‌تر می‌باشد.

 

دلیل دوم : مقرون به صرفه بودن

در یک مقایسه ساده میان وان پلی اتیلنی و برخی از وان هایی که در حوزه پرورش آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرند و از نظر کیفیت نزدیک به وان های پلاستیکی هستند، به روشنی مشخص است که وان پلی اتیلنی از نظر قیمت، بهترین گزینه جهت استفاده به عنوان وان پرورش ماهی و وان پرورش میگو می‌باشد.

 

دلیل سوم : مقاومت بالا

در مقایسه با وان های فایبرگلاس و برخی دیگر از وان ها، وان های پلی اتیلنی پرورش ماهی و پرورش میگو، در مقابل ضرباتی که به آن‌ها وارد می‌شود، دارای مقاومت بالاتری هستند. همچنین این وان ها به دلیل نوع مواد به کار رفته در تولید آن‌ها، نسبت به بسیاری از وان های موجود، در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

 

دلیل چهارم : قابلیت حفظ دمای آب به مدت طولانی

در پرورش آبزیان خوراکی یا زینتی، دمای آب یکی از نکات بسیار مهم و با اهمیت به شمار می‌آید. از این رو برخی از وان های مورد استفاده، به فراخور فصول سال و نیز دمای محیط، خیلی سریع دمای آب را تغییر می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی وان های پلی اتیلنی قابلیت حفظ دمای آب به مدت طولانی می‌باشد. به عبارتی این وان ها می‌توانند دمای آب استفاده شده را به مدت طولانی و با کمترین میزان تغییر حفظ نمایند. همین امر دلیل دیگری برای مناسب بودن وان پلاستیکی در مقایسه با بسیاری از وان های دیگر به عنوان وان پرورش ماهی و وان پروش میگو می‌باشد.

 

دلیل پنجم : قابلیت سازگاری

برخی مواقع و با توجه به نوع آبزیانی که پرورش داده می‌شوند، ممکن است نیاز باشد تا مواد بهداشتی و خوراکی متعددی درون وان پرورش ماهی یا وان پرورش میگو ریخته شود. همچنین ممکن است به فراخور فصول سال، نوع آبزی و ... از انواع آب با دماهای مختلف استفاده شود.

در چنین شرایطی نیاز است تا وان قابلیت سازگاری با مواد و نیز دماهای گوناگون آب را داشته باشد. یعنی اینکه وان نه بر روی مواد اثر بگذارد و نه اینکه نسبت به مواد و دمای آب واکنش خاصی نشان دهد.

بر این اساس و با توجه به قابلیت سازگاری بالای وان های پلی اتیلنی، می‌توان بر روی این مدل از وان ها به عنوان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت وان پرورش ماهی و وان پرورش میگو حساب ویژه‌ای باز کرد.

 

 

 

یادآوری ...

یادآوری این نکته ضروری است که متأسفانه برخی از وان های پلی اتیلنی موجود در بازار، به دلیل کیفیت پایین و حتی عدم برخورداری از استاندارهای لازم، نمی‌توانند جوابگوی نیازهای مصرف‌کننده باشند. از این رو ممکن است به اشتباه این تصور به وجود آید که وان پلی اتیلنی پرورش ماهی و پرورش میگو ویژگی‌های لازم برای استفاده در حوزه آبزیان را ندارد.

شرکت صدرا پلیمر اسپادانا به عنوان عرضه کننده محصولات پلیمری، این امکان را فراهم نموده است تا تمامی مشتریان قبل از هر گونه خریدی، جهت انتخاب صحیح محصولات مورد نیاز خود و نیز تهیه محصولات باکیفیت، بتوانند با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

علاوه بر امکان ارائه مشاوره رایگان به خریداران عزیز، شرکت صدرا پلیمر همچون تمامی محصولات پلیمری عرضه شده توسط این شرکت، برای وان های پلی اتیلنی پروش ماهی و پرورش میگو، گارانتی و خدمات پس از فروش ویژه‌ای را در نظر گرفته است. جهت دریافت اطلاعات کامل در این خصوص با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص وان پرورش ماهی و وان پرورش میگو بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این خصوص سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.