قیمت تیوپ منبع تحت فشار ، قیمت تیوپ مخزن تحت فشار ، قیمت تیوپ منبع دیافراگمی و عباراتی این چنینی زمانی برای شما دارای اهمیت می‌باشد که نیاز است نسبت به تعویض تیوب منبع تحت فشار مورد استفاده خود اقدام کنید.
منبع تحت فشار بدون تردید یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های مربوط به سیستم آب‌رسانی به شمار می‌آید که هر فردی که آشنایی نسبی با مباحث مربوط به سیستم‌های آب‌رسانی داشته باشد و یا به نحوی با سیستم آب‌رسانی در ارتباط باشد قطعاً با آن آشنا است.
موضوع مورد بحث ما در این مقاله نه بررسی تیوپ است و نه بررسی مخزن تحت فشار، بلکه بنا به درخواست برخی از مشتریان محترم مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا، قصد داریم تا معرفی مختصری از انواع و نیز قیمت تیوپ منبع تحت فشار داشته باشیم. اما طبیعتاً نیاز است تا قبل از پرداختن به قیمت تیوب مخزن تحت فشار (قیمت تیوپ منبع دیافراگمی)، اطلاعاتی نسبی را جهت آشنایی شما در خصوص منبع تحت فشار و تیوپ مورد استفاده در آن بیان نماییم.

 

نگاهی اجمالی به منبع تحت فشار (منبع دیافراگمی)

برای اینکه بتوان درک بهتری از قیمت تیوپ منبع تحت فشار (قیمت تیوپ مخزن تحت فشار ، قیمت تیوپ منبع دیافراگمی) داشته باشیم، نیاز است تا مقداری هر چند اندک با مخازن تحت فشار آشنایی داشته باشیم.

 

 

 ما پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان " 3 مدل منبع تحت فشار " به بررسی 3 مدل از مخازن تحت فشار پرداخته‌ایم و در این خصوص مطالبی را بیان کرده‌ایم. جهت آشنایی می‌توانید نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

اما اگر بخواهیم در اینجا به صورت خیلی خلاصه و کلی به بیان وظایف اصلی منبع تحت فشار (منبع دیافراگمی) اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توان به 5 وظیفه مهم اشاره نمود :

  • انجام آسان‌تر و هر چه بهتر آب‌رسانی
  • جلوگیری از سرعت و کارکرد غیرضروری پمپ
  • کاهش چشمگیر استهلاک پمپ آب
  • کاهش مصرف انرژی برق توسط پمپ آب
  • تثبیت فشار آب در ساختمان

 

برای اینکه بهتر متوجه این شویم که مخازن یا منابع تحت فشار (منبع دیافراگمی) چگونه می‌توانند چنین عملکردی داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مذکور را مطالعه بفرمایید.

اما نکته‌ای که در مقاله " 3 مدل منبع تحت فشار "  در خصوص استفاده از مخازن تحت فشار بر آن تأکید شد و با توجه به اهمیت ویژه‌ای که دارد، نیاز است تا در اینجا نیز مجدد به آن اشاره نماییم، این است که بسیاری از کارشناسان سیستم‌های آب‌رسانی تأکید ویژه دارند که با توجه به وجود سایزهای متنوع مخازن تحت فشار ، ضروری است تا سایز مناسب و مورد نیاز خود را با دقت انتخاب کنید.

نامناسب و کوچک بودن سایز منبع، باعث می‌شود تا برای تامین آب مورد نیاز و پر شدن منبع تحت فشار، پمپ به صورت مداوم روشن و خاموش شود و این امر باعث بالا رفتن کارکرد پمپ و در نهایت افزایش استهلاک آن گردد.

 

نگاهی اجمالی به تیوپ منبع تحت فشار

یکی از بخش‌های مهم از منبع تحت فشار که اثری مستقیم بر عملکرد و کارایی آن دارد، بخشی است که از آن تحت عنوان تیوپ نام برده می‌شود.

 

در واقع یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مخزن تحت فشار که چنانچه اشکالی در آن ایجاد شود مخزن را از نظر کارکرد با مشکل جدی مواجه می‌کند، تیوپ مخزن تحت فشار (تیوپ منبع تحت فشار) است که به آن اصطلاحاً تیوپ منبع دیافراگمی نیز گفته می‌شود.

ما پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان " چگونه تیوپ منبع تحت فشار را تعویض کنیم؟ " به بررسی تیوپ مخزن تحت فشار پرداختیم و در خصوص روش تعویض تیوپ منبع تحت فشار نکاتی را با شما به اشتراک گذاشتیم.

نکته‌ای که در مقاله مذکور و پیش از پرداختن به روش تعویض تیوپ مخزن تحت فشار، مورد اشاره و بررسی قرار گرفت، این مسئله بود که چه زمانی لازم است نسبت تعویض تیوپ منبع دیافراگمی اقدام نماییم.

در این خصوص به این اشاره شد زمانی که تیوپ منبع تحت فشار ترکیده باشد نیاز است نسبت به تعویض آن اقدام شود. اما نکته قابل تأملی که به آن پرداخته شد این است که چگونه می‌توان متوجه شد که تیوپ مخزن تحت فشار سوراخ و یا دچار ترکیدگی شده است.

ازاین‌رو به جهت تشخیص ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار 3 روش را با شما در میان گذاشتیم :

  • خارج شدن آب از پین شیر سوزنی
  • خارج شدن هم‌زمان آب و هوا از شیرآلات ساختمان
  • منبع پر یا نیمه پر است، اما آب خارج نمی‌شود

 

البته علاوه بر 3 روشی که به بیان آن‌ها پرداخته شد، به برخی نشانه‌های دیگر مثل روشن و خاموش شدن مکرر پمپ آب ، تغییر مزه، بو و رنگ آب خروجی از مخزن نیز اشاره گردید که می‌تواند ناشی از ایجاد سوراخ یا ترکیدگی در مخزن تحت فشار باشد.

 

انواع و قیمت تیوپ منبع تحت فشار

طبیعتاً به دلیل وجود نوسانات قیمت در بازار، بیان قطعی و نهایی قیمت تیوپ منبع تحت فشار (قیمت تیوپ مخزن تحت فشار ، قیمت تیوپ منبع دیافراگمی) مقداری دشوار می باشد.

ازاین‌رو ما در ادامه فهرستی از انواع تیوپ‌هایی که توسط مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا عرضه می‌گردد را ارائه و پیشنهاد می‌گردد جهت اطلاع دقیق از قیمت تیوپ منبع تحت فشار (قیمت تیوپ مخزن تحت فشار ، قیمت تیوپ منبع دیافراگمی) با کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا تماس بگیرید.

قبل از پرداختن به معرفی انواع تیوپ‌ها، نیاز است به این نکته اشاره کنیم که تیوپ‌هایی که توسط مجموعه صدرا پلیمر اسپادانا ارائه می‌گردد، تماماً از محصولات برند معتبر SEFA ساخت کشور ایتالیا می‌باشد. این برند، یکی از معتبرترین برندهای تیوپ مخازن تحت فشار در دنیا به شمار می‌آید.

 

مدل تیوپ برند تیوپ قیمت ( ریال )
تیوپ 24 لیتر دهانه کوچک  مدل SEFA ( ایتالــیا ) تماس بگیرید  
تیوپ 24 لیتر دهانه بزرگ  مدل SEFA ( ایتالــیا ) تماس بگیرید 
تیوپ 35 - 80 لیتر دهانه کوچک    مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید  
تیوپ 35 - 80 لیتر دهانه بزرگ  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید  
تیوپ 50 - 80 لیتر دهانه کوچک     مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید  
تیوپ 35 - 80 لیتر دهانه بزرگ  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید   
 تیوپ 80 - 100 لیتر دهانه کوچک  ( سوراخ دار )  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید   
 تیوپ 80 - 100 لیتر دهانه بزرگ ( سوراخ دار )  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید   
 تیوپ 80 - 100 لیتر دهانه کوچک  ( ته بسته )  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید   
 تیوپ 80 - 100 لیتر دهانه بزرگ  ( ته بسته )  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید   
 تیوپ 60 - 80 - 100 لیتر دهانه کوچک  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید   
  تیوپ 60 - 80 - 100 لیتر دهانه بزرگ  مدل SEFA ( ایتالــیا )  تماس بگیرید   
 تیوپ 60 - 100 - 150 لیتر دهانه کوچک   مدل SEFA ( ایتالــیا ) تماس بگیرید  
 تیوپ 60 - 100 - 150 لیتر دهانه بزرگ  مدل SEFA ( ایتالــیا ) تماس بگیرید  

 

  • سایز دهانه‌ی تیوپ‌های دارای دهانه کوچک، حدود 8 سانتی‌متر (80 میل) می‌باشد
  • سایز دهانه‌ی تیوپ‌های دارای دهانه بزرگ، حدود 9 سانتی‌متر (90 میل) می‌باشد

در پایان امیدواریم نکاتی که به صورت خلاصه در خصوص قیمت تیوپ منبع تحت فشار بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در خصوص قیمت تیوپ مخزن تحت فشار و قیمت تیوپ منبع دیافراگمی سؤالی دارید و یا اینکه نیاز به راهنمایی بیشتری می‌باشد، کارشناسان صدرا پلیمر اسپادانا آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه راهنمایی بیشتر هستند.